اعزام کاروان بسیج شهرداری مشهد به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) یاد «آتشبار ضدطیاره»| ناشنیده‌هایی از تاریخچه فلکه «ضِد» در خیابان امام رضا(ع) مشهد مترو مشهد روز دوشنبه (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) رایگان است سرویس‌دهی رایگان اتوبوس‌رانی مشهد در روز رحلت حضرت امام‌خمینی‌(ره) و روز دحوالارض اعمال‌قانون یک‌ هزار و ۳۶۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۸ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ۵۳ درصد حریق‌ها در مشهد منشأ برقی دارد ترافیک سنگین پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) سلیمی: پیام پویش نائب الزیاره همدلی و وحدت است پیشرفت ۷۳ درصدی رینگ پیرامونی بوستان ۷۳ هکتاری کرامت در مشهد مترو مشهد روز شنبه (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) رایگان است سرویس‌دهی رایگان اتوبوس‌رانی مشهد ویژه روز زیارتی امام‌رضا‌(ع) (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) قائل‌شدن حق بازتعریف فضاهای شهری برای شهروندان آیین افتتاحیه نخستین همایش ملی برنامه‌ریزی، توسعه و تسهیل زیارت و گردشگری در مشهد | مدیریت شهری، متمرکز بر توسعه فرهنگ زیارت است + فیلم ۴۲۲ واحد مسکونی شهری که درپی سیلاب مشهد آسیب‌ دیده‌اند، نیاز به بازسازی دارند اعمال‌قانون ۲ هزار و ۶۲ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۳ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در میدان آزادی و میدان سپاد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف هم‌زمان با کامیون و سواری در مشهد (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) بازسازی آسیب‌های ناشی از سیلاب در مشهد سرعت می‌گیرد + فیلم مصدومیت ۲۴ نفر در خراسان‌رضوی بر اثر حوادث ترافیکی طی شب گذشته (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) آغاز به‌کار نخستین نمایشگاه کشت گلخانه‌ای و تجهیزات وابسته در مشهد | معرفی دستاورد‌های حوزه تجهیزات منزل با حضور ۸۶ تولیدکننده ایرانی + فیلم برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در مشهد نیازمند بررسی بیشتر و جدی‌تری است
سرخط خبرها

اتمام پروژه  بازار تاریخی سرشور تا پایان سال در مشهد

  • کد خبر: ۴۱۵۹۸
  • ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
اتمام پروژه  بازار تاریخی سرشور تا پایان سال در مشهد
پروژه بهسازی بازارچه سرشور ابتدای مهرماه سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان آغاز شد.در طراحی مشاور متخصص از ابتدای خیابان سرشور به صورت کاملا پیاده، در بخش با اولویت حرکت پیاده و آرام سازی حرکت سواره در نظر گرفته شد و به صورت یک محور پیاده مدار طراحی شده است.
بنیامین یوسف‌زاده | شهرآرانیوز؛ مشهدی‌ها که هیچ، فکر نمی‌کنیم زائری باشد که نام محله «سرشور»، یکی از قدیمی‌ترین محلات اطراف بارگاه منور رضوی، یک بار هم که شده به گوشش نخورده باشد. سرشور قدمتی به بلندای تاریخ مشهد دارد و در کنار اماکن بلند آوازه‌ای همچون نوغان، سناباد، تپل محله و ارگ، محله‌ای اصیل از مردمانی نجیب را شکل داده است که خیلی هایشان به واسطه اقدامات مداخله گرانه پیشینیان از این محله باصفا رخت بربسته اند؛ موضوعی که آن قدر برای مدیریت شهری مهم بود که کمر همت خود را برای بازگردان هویت اصیل این محله و محلات دیگر مشهد که در آستانه فراموشی هستند، ببندد و با ایجاد دفاتر تسهیلگری، گامی جدی برای احیای مؤلفه‌های تاریخ ساز شهر بردارد. شهردار مشهد نیز در ادامه نگاه حمایتگرانه خود به دفاتر تسهیلگری، دیروز راهی محله سرشور شد تا از نزدیک در جریان روند کاری تسهیلگران سرشوری قرار گیرد.

محمدرضا کلائی در جریان این بازدید، بازار قدیمی سرشور را یکی از گذر‌های منتهی به حرم مطهر رضوی دانست که باید در چارچوب طرح «حرم شهر» احیا شود.
وی با بیان اینکه محله و بازار سرشور از محلات قدیمی مشهد است که بنا‌های تاریخی با ارزش زیادی در آن قرار دارد، ادامه داد: دفتر تسهیلگری محله سرشور باید طرح‌های بازآفرینی و احیای این محله را با ضرورت حفظ خانه‌های تاریخی و توجه به پروژه حرم شهر تدوین و اجرایی کند.

پیوند ۳ رکن مهم در سرشور

مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری مشهد نیز در گفتگو با شهرآرا با اشاره به جلسه روز پنجشنبه مدیران شهری در محله سرشور گفت: ارکان مختلفی در این محله، ازجمله نهاد مطالعات اداره کل طرح ها، حرم شهر و دفتر تسهیلگری، در حال فعالیت اند.

مجتبی شاکری روش با بیان اینکه بازدید شهردار مشهد نیز در راستای ایجاد هماهنگی‌های لازم برای هم افزایی هر چه بیشتر این ارکان بود، افزود: همچنین به دلیل وجود برخی از گذر‌های تشرف به حرم رضوی در محله سرشور، موضوعات مرتبط با این موضوع و نقش دفاتر تسهیلگری و شهرداری منطقه مطرح شد.

احیای بازار سرشور، تا پایان سال

همچنین شهردار منطقه ۸ مشهد نیز در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه در جریان بازدید شهردار مشهد به پروژه‌های مهمی همچون حرم شهر و موضوعات تسهیلگری پرداخته شد، گفت: موضوع خانه‌های تاریخی واقع در این بافت نیز از مباحثی بود که مدیران شهری به بررسی آن پرداختند.

حسین عبدا...  زاده همچنین درباره آخرین وضعیت طرح بهسازی و احیای بازار سرشور نیز گفت: این پروژه یکی از طرح‌هایی است که در سال ۹۸ آغاز شده است و باید تا چندروز آینده به پایان می‌رسید. با این حال این مهم به دلیل برخی معارضات موجود با تأخیر مواجه شد و امیدواریم فرایند احیای این بازار تاریخی مشهد تا پایان سال به اتمام برسد.

پروژه بهسازی بازارچه سرشور ابتدای مهرماه سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان شامل انجام عملیات ابنیه و تأسیسات برقی و مکانیکی آغاز شد. اجرای این طرح به لحاظ مجاورت با حرم مطهر رضوی و استفاده زائران و مجاوران، از اهمیت بسزایی برخوردار است. بنابر طراحی مشاور متخصص از ابتدای خیابان سرشور به صورت کاملا پیاده، در بخش دوم از سرشور ۱۰ تا کوچه چهنو (سرشور ۲۴) با تأکید بر غلبه پیاده و از سرشور ۲۴ تا خیابان دانش با اولویت حرکت پیاده و آرام سازی حرکت سواره در نظر گرفته شده و به صورت یک محور پیاده مدار طراحی شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->